Anak kecil main api, terbakar hatinya yang sepi........

Airmata darah bercampur keringat

Bumi dipijak milik orang...


Idola ku

Thursday, August 20, 2009

English College



EC. English College. Maktab Sultan Abu Bakar, Johor Bahru. Terletak di Jln Sungai Chat. Sekolah aku Form 1 - Lower Six (1979 - 1984). Sekolah kebanggaan aku dan kawan2 aku.

Tadi pagi, aku lalu depan EC. Saja nak lalu situ, nak jumpa kawan yang jual kuih gian warisan Pak Salleh, sejak zaman aku sekolah lagi. Kini Pak Salleh dah lama tak ada, anak dia ambik alih. Almaklumlah kan, lusa dah mula puasa, kang kalau teringat kuih gian tu, payah pulak nak tido malam. So aku pon terus singgah sekejap. Kuih tu dah berubah, mgkin terpaksa ikut peredaran zaman. Tapi takpe la, rasa masih ada lebih kurang.

Sambil makan kuih, aku toleh arah sekolah. EC makin cantik, bangga aku. Tapi sayang, padang depan sekolah bakal jadi jalan raya. Sekarang under construction. Jalan dibesarkan daripada depan JARO sampai kuil kat waterworks. Abis semua rumah2 kuarters kerajaan depan sekolah EC sampai ke sekolah Nong Chik lama, kena roboh. Sedih siot!!! Banyak kenangan masa sekolah dah hilang....

2 comments:

tireless mom said...

Salam perkenalan Don.

Saya telah ke JB bulan lepas and I agree with you, depan EC tu dah tidak seperti zaman I memakai baju kurung hijau outing di bandar JB berpuluh tahun yang lalu. Berselirat sini sana. That is the cost of development.

Selamat menjalankan ibadah puasa.

Anonymous said...

thanks for your comment.
U ni mesti ex-STF kan...